Indkøbskurv
Indkøbskurv

"Bestil & hent" på biblioteket

20.01.21
Biblioteket åbner for ”Bestil & hent” fra torsdag d. 21. januar 2021.

Fra torsdag d. 21. januar åbner biblioteket for afhentning af forudbestilt materiale samt aflevering.
Du kan ikke komme ind i biblioteksrummet, men vores medarbejder tager imod ved indgangen.

Hvordan bestiller du?
Bestilling sker enten via bibliotekets hjemmeside, appen "Biblioteket", bibliotek.dk (fjernlån), per telefon eller mail. 
Telefontid: Ring på 0461 86970 - mandag til fredag fra kl. 10 – 16.
Mail: dcb@dcbib.dk

Hvordan får du fat i bestilte materialer?
Når du har fået besked om, at bestilt materiale kan afhentes:

  • Mød op foran hovedindgangen til Flensborg Bibliotek i Norderstr. 59: mandag til fredag mellem kl. 13 og 16
  • Bor du langt væk fra Flensborg eller har du ikke mulighed for selv at komme til biblioteket p.g.a. du fx er gangbesværet eller i en risikogruppe, kan du aftale en udbringning af biblioteksmaterialerne. Ring eller skriv til biblioteket.
  • Postforsendelse kan også aftales. Ring eller skriv til biblioteket.

Filial- og buslånere
Selvom du bor langt ude på landet, er det vigtigt for biblioteket, at du også får mulighed for at låne bibliotekets materialer. Udbringning starter fra mandag d. 25. januar efter forudgående aftale . Det bliver dog foreløbig ikke med bogbusserne, men med to mindre tjenestebiler. 

Pakkelånere
Er du en af bibliotekets registrerede "pakkelånere" kan du bestille og aflevere som du plejer.

Lånefrister, gebyrer m.m.
Du skal ikke bekymre dig om afleveringsfrister m.m. - alt er sat i bero under nedlukningen. Det vil sige, at du ikke vil modtage hjemkaldelser eller regninger. hjemkaldelsesproces.

Spørgsmål til lånerkort?
Har du brug for at blive oprettet som låner eller spørgsmål til dit lånerkort, kan du sende en mail til os: dcb@dcbib.dk.

Vi henviser i øvrigt til Netbiblioteket og anbefaler bibliotekernes online services, fx. ereolen.dk